Jag har fått en Englandsfrände

Den nya kollegan som börjat arbeta hos oss, håller fullständigt med mig om att England är bäst. Då har hon ännu inte varit i vare sig Devon eller Cornwall. Dessutom är hon en fan av engelska filmer och deckare. Hon har jobbat som au pair på den östra delen av sydkusten och trivdes som fisken i vatten. Jag har för övrigt pratat med en scoutledare från Devon idag, som kommer till Sverige i sommar med en grupp. De vill gå äventyrsturen på fästningen och har bokat guide på hemlandsspråket. Gjorde också ett försök att prata lite franska, gick väl sådär, men vi kunde i alla fall hjälpa turisten vidare, till en affär för att fråga efter en elektrisk reservdel, hoppas det löste sig. Maken har varit ledig idag och tillbringade en del av eftermiddagen nedanför vår solveranda med lie och häcksax. En del vegetation fick se sig besegrad och syrenbuskarna fick en trimning, liksom häcken. Men det är bara början. Han har vidtalat sonen för en storröjardag om några veckor, då de ska ta en seriös match mot allt sly.
Ska alldeles strax kolla in en miniserie på SVT 1. Ja just det, den är från England och handlar om 1920-talet.
Ny dag imorgon på jobbet och sen en nostalgiträff med (sy)mötestjejerna från Skövde, i Skövde. Vi ska träffas vid Livets Brunn och den här gången ska de inte behöva vänta förgäves på mig. Förra gången ringde de till slut, när jag inte dök upp som avtalat. Då hade Gerd glömt bort alltihop, åkt till barnbarnen och satt i Stockholm. Liiite långt att åka, sådär direkt......


Tog vägen inom Mölltorp idag...


för att handla lite mat.


Maken beundrar sitt "dagsverke"


Mörka moln över sjön, men därborta glittrar solen.


Närbild på de "stupade" grödorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0