Nationaldagen @ work

Har spenderat merparten av dagen på jobbet (10-16).  Det var ganska öde på gatorna i Karlsborg när jag anlände, men man kunde höra avlägsen marschmusik från fästningshållet, där nationaldagsfirandet hölls. Det var ett omfattande program med musik, dans och annan uppvisning. I bakgrunden hördes under dagen med jämna mellanrum skjutningar, som folk kom in och frågade om. Men jag kunde ingen information hitta. Någon hade också frågat uppe på fästningen angående detta, utan att få besked. För övrigt letade det sig in en hel del folk under dagen, som ville ha assistans och upplysningar om varierande saker. Det mesta kunde jag faktiskt hjälpa till med. Det blev en pratstund med cyklande turister från Schweiz, som kom ihåg högeromläggningen 1967 och en femtioårsjubilerande rekryt som sa att det var sig likt i mycket, men också en hel del förändringar. Kusin kom in och hälsade på innan hon gick till Idas och mumsade röding. Jag fick nöja mig med ett tre minuters "gourmet-mål" från micron, till middag. Rätt som det var hade klockan blivit fyra och dags att stänga, samt åka hemöver till ett nystädat hus (nästan hela). Färdigoljat var det i alla fall och maken försvunnen till fotbollsmatch på IP.
Lagade mig lite mat och avnjöt densamma på nya verandan under uppsikt av herr nötväcka. Han hann dock undan innan jag fått tag på kameran.


@work


Hemmavid har grannen en fin buske och nästa granne ett prydligt staket.


Snart blir det jordgubbar, hoppas jag i alla fall.


Längre ner på gatan har de ordentliga flaggstänger.


Vi har bara fasadflagga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0