Tåg till Tibro

Ja inte hela vägen, första sträckan med bil och sista biten med buss. Vi fick åka efter telefoninstruktioner till Liljeholmen för att hämta biljetten, som dottern skulle ha printat ut på jobbet och tagit med hem. Som tur var startade vi i mycket god tid och det gick ganska smärtfritt, förutom att jag kände lite stress över att hinna köpa lunch innan tåget gick. Det var nämligen sightseeing norr om Mälaren och resan tog 3.5 timmar till Skövde. Hann i alla fall köpa ett meal på McDonald´s och vinka åt en f.d. facklig kollega, som satt uppe i SJ:s Vip-lounge och väntade på Göteborgståget. (Han åkte säkert X2000.) En paus i Skövde blev det innan bussen gick och den ägnade jag mig åt att äta en 88:a.
Hemma möttes jag av en icke trivsam, men välbekant "doft ". Fångst på vinden i värmen, ingen hit.
Masade mig upp dit och flyttade en ganska stor mus, med fälla, till soptunnan som nu står på rätt ställe för tömning imorgon. Second Hand, gym och matvaruaffär nästa och sen hade klockan sprungit iväg till niosnåret redan.
Har sovmorgon imorron, börjar inte förrän elva, vilket känns skönt. Ingen väckarklocka behövs, tror jag.......
Men man vet aldrig. Det är många år sedan nu och "preskriberat", den gången jag försov mig och var tvungen att ringa jobbet och erkänna detta. Då skulle jag också börja klockan elva. Kanske bäst att gardera sig med mobil-alarmet i alla fall!


Morfar och Joel kollar film.....


Medan Leo fixar sitt Nintendo-spel


T-banan stannar vid Gamla sta'n, där turistbussarna stod tätt.


Se Sundbyberg........osv.


....och här passerar vi Stäket.


Mellan Kungsängen och Bro, undrar om jag knäppte "rätt hus"?


Hälsningar från Västerås.


Vattendrag i centrala Örebro


Så avslutar vi med solnedgång i Fagersanna, medan Stockholm (enligt rapport) har åskväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0