Varför vaknar folk så sent på midsommardagen??

Dags att jobba igen, idag från elva till halv sex. Regnigt och öde, var det när jag kom till Karlsborg men nu på eftermiddagen har även solen hittat hit. Månne även den ha tagit extra lång sovmorgon, som stor del av övriga invånare i Sverige verkar ha gjort. Första timmen hade vi inte mycket att göra precis, nästan ingenting alls faktiskt, men sen stannade bussen, eller hur man nu vill uttrycka det. Helt plötsligt ville ALLA gå guidad tur på fästningen, så vi fick fixa extra guider snabbt för att tillgodose den plötsliga efterfrågan. Jag tror att det berodde på två faktorer, a) solen tittade fram b) men vi ska väl ändå göra nå't på midsommardagen, nu är det ju redan eftermiddag. Som så många gånger förr förundras man över hur plötsligt allting händer samtidigt. Nå vi löste alla uppgifter till belåtenhet, tror jag i alla fall i skrivande stund. Dock var det nära att en turist fått spendera natten på vår toalett, då jag låste densamma i samband med stängningen. Hans fru saknade emellertid honom och bankade på entrédörren så jag fick komma och släppa ut honom igen. Vi får kolla låset, för jag kan svära på att det var vitt, då jag vred om nyckeln.
Det fick bli en pizza med hem att dela på till kvällsmat och nu ska det serveras en kopp kaffe i glashuset. Har precis också förnyat min prenumeration på tidningen "In Britain" (via nätet). Är fortfarande  inte mogen att klippa bandet med United Kingdom's turisttidning som jag haft i säkert minst tjugofem år, vid det här laget. Så det fick bli ett år till.

Dagens kvällsmatsleverantör i stationshuset, Karlsborg (FJS nr.30)


Min "veckotidning" som kommer en gång i månaden.


Blåbär och smultron på gång i trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0