Godistransporten

När jag tittade på min Facebook-sida i morse, hade makens dotter i Hörnebo gjort en förfrågan om jag kunde agera väckarklocka och chaufför till henne , när och om jag skulle till Second Hand. Hon var alltså lite sugen på att åka dit.
Detta var inget svårt att ställa upp på, så jag ringde vid halv tolv och pratade med yngste sonen.
"Kommer du med godis idag, närdå?" Ok, jag väcker mamma! Tjugo minuter senare anlände lördagsgodiset med bil till Hörnebo, samt hämtade en trött mamma, som jobbat natt och inte kunnat sova mer än nå'n timme, men vi åkte och hittade en del fynd. När jag sen avlämnat två cd-hyllor och Marie i Hörnebo igen, var det dags att fixa potatismos och ugnsbakad falukorv till middag.
"Efterrätten" blev sen en kopp kaffe i glashuset, där det faktiskt var hela 18 grader, när solen låg på. Kunde till och med ha öppet dörren och lapa lite sol. För övrigt kan rapporteras att det inte blev några storvinster på Lotto idag heller, inte ens "en liten spott".


Takdropp och solbelyst snö till kaffet i glashuset


Attackhelikoptrar? dom har flugit hela dagen, ska dom månne söderut?


Det var fullmåne sa dom på TV och här är den, över Fagersanna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0