Kakor till kaffet

Vilken glad överraskning, (not) med två decimeter snö på bilen och hela gårdsplanen. Bad timing kan man lugnt påstå eftersom jag avtalat att åka till Karlsborg med fikabröd till elvakaffet och prata bort en stund, hos mina arbetskamrater från i somras. Det var kul att träffa dom igen, även om inte alla var på plats.
Nu får vi se om det går att lösa alla praktiska detaljer, så kanske det möjligen, eventuellt, skulle kunna gå att få lite sysselsättning framöver. Förutsättningar finns, men än är det en bit till målsnöret. Fortsättning följer nästa fredag....
Var dock tvungen att bråka med det vita eländet, som någon otrevlig varelse spillt ut under natten, innan jag kom iväg. Minsta möjliga skottning blev det och på stora vägen var det inte helt bekvämt att åka, spårigt, halt och knaggligt, men det gick bra både dit och hem.
Sen försvann den här dagen också, väldigt fort och det blev lite krustader med räkstuvning som fredagsmys. Jag tittade på "Så ska det låta", maken hittade hockey på en annan kanal och ikväll var det hans tur att sova vid TV:n.
Men det är ju "ingen sport" att somna till hockey, som jag numera finner väldigt tråkigt och ytterst sällan slösar tid på.


Kanalbåtar....nja inte i trafik i alla fall


utländsk turist som passar på att roa sig med snöskottning (enl. uppgift)


Infarten till fästningen i vinterskrud


Stenbryggan och vy över Vättern


Ibland kommer det saker man inte beställt, visserligen gratis men ändå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0