Skinnjacka

Åkte en sväng till Tibro på förmiddagen och besökte second hand-butiken. Tro det eller ej, men idag köpte jag ingenting! Fortsatte sedan till Hörnebo, så de "små barnen" där uppe fick sitt lördagsgodis och jag lite gratis kaffe.
På hemväg därifrån bestämde jag mig för att åka till Folkets Park och kolla skinnförsäljningen, som det stod skyltar om lite varstans utmed vägen i centrala Tibro. Hade väl inga förväntningar direkt, då det ofta bara brukar vara korta, tajta jackor i utbudet och tämligen dyrt dessutom. Men titta är ju gratis så det blev en omväg i alla fall.
Det fanns förvånansvärt många olika modeller, ordentliga storlekar och inte alls dyrt.
Därför blev det inköp av en svart, lite längre modell med luva för 999:-. Den hade lite långa ärmar, men det skulle fabriken i Malung fixa i veckan och så kommer den fraktfritt hem till mig. Ser fram emot detta, då min gamla skinnjacka är väldigt trasig och har nästan tjugo år på nacken vid det här laget. Den har tjänat mig väl under många år, så vi får väl se om jag klarar att slänga den när nyförvärvet kommer. (Om det kommer......)


Fyrhjuling på isen i morse, ingen bra bild men den fastna...


Maken hade tagit en bättre bild när jag var och shoppade.


dagens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0