Vår??

Takdropp, solsken och inte ens kallt när man väl kom ut på den ordinerade promenaden. Morgonen började med att färdigställa smörgåstårtan, inför först ett möte här hemma med en handläggare på Försäkringskassan angående mitt uppdrag som god man och senare också till lillasysterbesöket. Promenaden var hyfsat angenäm tyckte jag, men vet inte vad mina stavar har för uppfattning. Kanske tycker dom att de blir för hårt utnyttjade men är än så länge tysta och snälla. Efter mötet med handläggaren hann jag precis se när svenska skidtjejerna gick imål på sprintstafetten som världsmästare och det fanns då förhoppningar om något liknande angående herrlaget. Detta "sket sig" dock, för de blev bara sjua.
Klockan är snart halv fem och det är fortfarande ljust och soligt ute, vilket är väldigt trevligt. Ytterligare minst en timme kommer det så att förbli också. Nu är det dags att ta en minitrip till postlådan innan jag dukar för kalaset.
"Kalaset" är slut, men det finns en del av tårtan kvar, - ahhh "kvällsmacka"!


Färdig för fika!


Renoveringsobjekt??


Det är inte helt fel vid solväggen, trots snön.


Vårstädning i växtligheten.


Flygplan i björken.....


Hunddressyr på isen i det fina vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0