Åska i våra trakter.

I morse hörde jag på radio att det skulle bli kraftiga åskväder i Västsverige under dagen. Och vi som inte stängt av våra datorer innan vi lämnade hemmet. Hur skulle detta gå. Ovädret lät dock vänta på sig, till framåt kvällningen och jag kunde fimpa strömtillförseln innan det brakade lös ordentligt. Sen var det dags för en tur till gymet. Hann precis dit, när de första dropparna föll och då jag sedan promenerade på gåbandet, blev det ett miniavbrott. Det blev svart, men så kom det tillbaka direkt. Strax därefter small det kraftigt, vet inte var, (eller om) det slog ner men det lät så. Får väl läsa i tidningen imorgon i så fall. Men nu finns det i alla fall ingen extra hög skorsten på huset bredvid sonen längre att slå ner i, den gick ju åt i höstas när jag stod parkerad på gården vid hans ingång. Det var, som "Dynamit-Harry" i Jönssonligan uttryckte det: "en jävla smäll", minst sagt. Vi får hoppas att det gick bra idag också.
Imorgon efter en hel dags arbete, ska vi (några stycken) besöka en postkollega vars avtackning vi missade när han blev en glad pensionär. Vi kör efter devisen, bättre sent än aldrig och ska skoja lite med honom på köpet.
Nej, nu ska jag fixa till matlådor inför morgondagen, för Inga verkar seg.......


De spanska stenarna trivs i sin kockumskål på solverandan.


De gula blommorna jag fick i påskas, har bytt färg när de kom ut, hmmmm....


Solnedgång bakom molnen ikväll.


....och så byter även den färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0