Biståndsarbete

Hade idag en full bärkasse med en massa saker jag sorterat ut från hushållet, vilken jag som vanligt hade tänkt att köra till second hand-affären. Men förra fredagen på "La Mata i Tibro-marknaden", blev jag "antastad" av en gymnasieelev som gjorde en enkät angående den lokala handeln. Hon lämnade en lapp till mig efteråt med uppmaning att stödja deras projekt, bistånd till Tanzania, så jag ringde till henne igår och sa att jag kunde ställa av en kasse när jag ändå skulle till Hörnebo. De ska ha loppis om två veckor. Hoppas grejorna inbringar lite inkomster åt dom. Några fynd hittade jag även idag på second hand, (självklart var jag dit en sväng) innan fika i Hörnebo med hembakad rabarberkaka. Ytterligare en trött och trasig cykel blev också levererad till husets cykeldoktor för åtgärd.
Hemma fortskrider bygget, nu återstår bara staketet, så vi inte drullar ner i slänten till nässlorna. Sen får vi se hur nästa projekt: växthus, trappa m.m. blir utformad. För tillfället håller vi på och velar lite hit och dit med olika idéer och lösningar. I ugnen står en gratäng och doftar inbjudande, bestående av potatis, broccoli och kassler. Vi tyckte inte vädret inbjöd till grillkväll. Därför var Inga så snäll och fixade alternativmat.
Sen ska väl i alla fall jag lida framför TV:n med Eurovision Song Contest, maken håller sig nog vid sin dator. Den ligger så långt bort från TV:n som det över huvud taget är möjligt, i vårt hus.


Sidoperspektiv på bygget.


"grodperspektiv"


"Våra skränande vänner" är inte lättskrämda precis.


De ockuperar helt fräckt också bryggan på andra sidan hamnen.


Istället för solnedgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0