Förmiddagsfika på Solgården

För andra dagen i rad vaknade jag med huvudvärk. Ja, jag vet att man ska se positivt på detta, att man då har ett i alla fall, om det nu gör ont i det. Ringde även kompisen igår och hon hade också ett, som för henne föranledde sängläge och mörkt rum istället för en dag i solskenet. Riktigt så illa var det inte för mig, jag försökte idag med ett piller och sängläge igen. Men då ringde telefonen och kompisen i Solgården, bjöd in till en kopp kaffe i solen. Bara att ta sig i kragen och masa in i duschen först, hade ju inte träffat henne på ett bra tag. Det var väldigt skönt att sitta under hennes björk och titta på fågeln som bodde i holken en bit därifrån och det stora flygplanet som flög förbi på låg höjd. Hann dock inte få fast någon av dom på kort, har väl blivit för långsam i vändningarna kan jag tro!
Fick med en gullviveplanta hem, som jag hoppas ska ta sig. Så småningom mulnade det på och lite åskmuller hördes i fjärran, sen kom regnet. Behövdes lite väta, men jag blev också våt då jag hämtade rabarber för att koka mer kräm. Nu finns det en bytta som ska åka till Hjo imorgon, tillsammans med nybakade brödkakor. Ressällskap är ju alltid trevligt. Som engelsmännen säger: "The more the merrier". Har ytterligare en sak att utföra under morgondagen: gymbesök. Yippiiiiii! (not) Får stärka mig på Hem & Hobby först så går det nog bra sen, kanske.


"En svala gör ingen sommar" heter det ju, men det var bara en som satt på grannens TV-antenn.


Den satt kvar ett tag så jag hann byta kamera och ta en närbild.


"Kompisarna" som ska resa till Hjo imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0