Friends & fynd

Åkte iväg vid frukosttid till överenskommen mötesplats för gemensam avfärd till Mariestad, ett gäng "gamla" jobbarkompisar, för att träffa ytterligare en sådan boende i denna stad. Vi anlände till hennes nuvarande hem, som till stor del låg nerpackad i flyttkartonger, då de ska flytta till ett mindre hus som blir klart i juli. Vi var där och tittade, seniorboende stod det på skyltarna, specialbyggt för 55+. Vilket jag och maken faktiskt också klarar kvalificeringsgränsen för, lätt. Men vi bor ju bra där vi bor, färdigt i ett plan redan. Efter att Gudrun bjudit på kaffe och vi suttit och uppdaterat oss lite, fortsatte vi ner på sta'n för lunch. Den intog vi på en thai-restaurang med buffé, så ingen risk utan att vi blev mätta. Därvid tilltog en shoppingrunda modell mindre, men därmed inte sagt utan att vi hittade diverse fynd. Klara med centrum, fortsatte vi till Netto för att se om den butiken hade tranbär som fanns på "tilbud" i reklambroschyren, men inte hade kommit fram till Tibrobutiken igår. Jag hittade sådana och köpte nästan hela lagret som fanns kvar, tre av fem påsar. På hemväg stannade vi även på Ö&B, så jag kunde köpa två billiga campingbord. Kameran var med på denna utflykt, men tro inte att den kom ur väskan en enda gång för dokumentation av sammankomsten. Det kom jag på när det redan var försent att åtgärda, men nästa gång så......
Förresten fyndandet var inte slut med detta, second handen hade ytterligare grejor som åkte med mig hem, efter besöket där, innan slutlig hemfärd.


Det stormar här hemma, vita gäss på sjön


Ett av fynden på second hand, fin (och lätt) resväska för fyrtio spänn!


De efterlängtade, nyttiga och goda torkade tranbären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0