Here we go again

Kan snart sätta autopilot på bilen till destination Hjo och nu när det blir så ofta är det inte ens roligt att gå in på Hem&Hobby eftersom dom inte hinner få in några nyheter sen senaste besöket, hoppade därför över den affären idag. Har förresten inte varit inne i någon annan butik heller, när jag tänker på saken.
Först en visit hos mor, sen en visit hos far och med lite tid över, även en snabbtitt in till syster på dagverksamheten. Idag hade de inte fest utan jobbade med sortering av skänkta kläder, till Polen. Sen var det dags för fika hos Anette och på väg från bilen till hennes port träffade jag på en gammal arbetskamrat. Så det blev en liten pratstund ute innan kaffet. Ytterligare besökare anlände efter en stund och brorssonen och jag skakade hand som "arbetssökarkollegor"......och visst ligger det något i vad han sa, att man borde vara 35 år och ha prövat på det mesta, för att ha en sportslig. Det är en klen tröst att både ung som gammal är mer eller mindre diskvalificerad i dagsläget. Den ene har ingen erfarenhet och den andre "har för mycket". På den visdomen var det bara att pallra sig till gymet för en omgång innan hemgång.
Idol på TV ( i sängen utan att somna!) levererade väl ett ganska förutsägbart resultat, i alla fall som jag ser på det.
Dags att ta hand om tvättmaskinens innehåll, så här i början på lördagen, sen "bingen".


Imorgon väntar födelsedagskalas i Hörnebo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0