På flygplatsen, men inte ett plan i sikte

Åkte idag med packad fika och kylklamp till Tibro, för vidare resa tillsammans med kompisen, till Landvetter.
Hon hade kokat kaffet och första anhalt var Slöjddetaljer i Skara, där jag handlade några småsaker och kompisen  något mer. Vi åkte en bit till innan det kändes dags att stanna, för kaffesuget gjorde sig påmint. Jag fick fram muggar och mackor, men döm om min förvåning, då trots kylklamp dessa var ljumna och om min macka rann smöret.
Jag hade placerat påsen vid värmeutblåset på golvet. Gick dock bra att äta "varma mackor" också.
Vi var ganska tidiga nere vid flygplatsen och knäpp som jag är, ville jag gå upp på läktaren och titta på planen, som landade och lyfte. Men se det gick inte alls, där var stängt numera och skulle nog så förbli enligt uppgift när vi frågade. Besviken som en barnunge och lurad på konfekten fick vi fika istället. Det är första gången jag varit på en flygplats och inte vare sig sett eller ens hört ett plan. Snopet! De vi väntade på kom i tid och vi styrde kosan hemöver, med proviantstopp på först McDonald's, sen COOP Extra. Har hunnit fixa prinskorv och stuvade makaroner till maken imorgon och jag får väl inventera kylskåpet efter Hjo-resan.


En ensam varg i regnvädret var det enda vi såg.....


det fanns dock en del destinationer att välja på....men var hade de gömt flygplanen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0