Rundtur

Dags att ta en sväng till Hjo igen för släktbesök. Fick dock vända vid Ransbergs kyrka, då jag upptäckte att mobiltelefonen inte fanns på plats i handväskan. Visste att den var där när jag låste dörren hemma, så då låg den alltså på gårdsplanen i fuktigt väder. Inte så bra och dessutom väntade jag ett viktigt samtal, så det var bara att bita i det sura och "börja om"!
Det väntade samtalet resulterade sedan i att det på fredag blir ett möte....hos mor, i Hjo. Snabbvisit där idag för leverans av lite jord till plantering av novemberkaktus och vidare sen till far. Där var det ny medicin-diskussion med läkare, då nuvarande ordination inte funkar så bra. Hoppas den nya som jag fick åka till Apoteket och hämta, passar bättre. Handla mat på Netto härnäst och leverera en stekpanna till Hörnebo innan "höjdpunkten" gymet som avslutning. Ja det vill säga om vi inte ska räkna brödbak, iordningsställande av matlådor för de närmaste dagarna och inslagning av julklappar. En stadig hög med reklam fanns också att roa sig med, man får ju inte låta några fynd gå sig förbi, eller hur?


Har inte gjort rabarberkräm, men bröd finns det till frukostbesöket imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0