Återhämtning

Peppar, peppar får jag väl säga, men det verkar som om febern från igår eftermiddag gav med sig under natten och morgonen. Blir en lugn hemmadag för rekreation, som "säkerhetsåtgärd". Sen pep det i mobilen, vilket var ett SMS från Spanien. Jag ringde ner till kompisen och vi pratade en stund. Tvätten låg och ropade på vikning och jag fixade till paket till bonusbarnbarnen, två av dom, som ganska snart fyller år. Orkade dock inte börja med julklappsinslagningen, så de kassarna får stå till sig ett tag till.
Dags att ta tag i och söka ett jobb som fanns ledigt, för vem?, ja det får vi väl se. Förmodligen inte för mig, men söker man inte, så finns ju inte ens chansen, om de skulle kunna vara intresserade.
Det var ganska fint väder och hyfsat varmt, så jag lät terrassdörren stå vidöppen. Plötsligt hörde jag ett ljud i köket och tänkte, vem är nu detta, en katt eller? Men det var herr talgoxe, som flaxade runt och fortsatte in i huset, till badummet. Jag lyckades stänga in honom där och sen öppna badrumsfönstret, som han till slut gjorde sorti igenom.
Blev därefter stickning framför TV:n på min nya tröja. Fick för mig att göra en hösttröja i brunt, beige och rött till "lilla" mig. Mer än halva bakstycket är faktiskt redan klart.
Några "Trick or treat"-fulingar har det ringt på ikväll, men ingen invasion. Så Inga har i lugn och ro hunnit göra matlådor till imorgon: Pastasnäckor med köttfärssås.


Godishäxan med årets urval av sötsaker


En helikopter passerade också mitt på dagen, på ganska låg höjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0