Kusinfika och Hjo

Efter att ha utnyttjat den extra sovtimmen på bästa sätt och grundat med gröt, hade klockan blivit dags för kusin att dyka upp för elvakaffe och en pratstund. Hon hade igår besökt min far (morbror) på sjukhemmet och när även jag, lite senare på dagen idag var där, sa han att det var trevligt att hon tagit sig tid, även om han inte orkade riktigt.
Vi pratade nog bort en timme över kaffet sen skulle hon fortsätta mot Skövde för inköp av "ditten och datten" som det stod på hennes Facebook-sida.
Innan hon kom så långt provade hon och godkände den beställda tröjan och beslutade sedan också att det fick bli ytterligare en tröja som hängde i affären. Så hux flux flytade två fullvuxna tröjor till Mölltorp idag.
Som redan nämnt blev det en tur till far i Hjo och sen hem för en sen middag. Konstaterade också att jag kände mig lite hängig och hade början till lite feber och rossel i halsen. Vi får se vad det blir av detta framöver, ska snart sova på saken.....


Den beställda kusintröjan....


och "kompisen" som också fick ett nytt hem


Nästa tröja som blev klar ikväll, fyller "hålet" på stången...


Midnattsstekt fläskotlett med potatis och lök för morgondagen (senare idag egentligen)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0