Äppelträdet

Idag har vi slutfört beskärningen av äppelträdet. Man ska kunna kasta en hatt igenom, (har jag hört nå'nstans) när det är bra gjort. Vi får prova det tricket imorgon kanske. Maken klippte och jag bar bort alla grenarna. Det blev några vändor till verandan för att dumpa avfallet i slänten, så långt ner som möjlig. Stack emellan med att ansa den korta häckbiten vid sidan av verandan, som hade växt iväg en del. Maken är ledig resten av veckan, men det skulle inte bli så bra väder neråt Skåne, så vi beslutade oss för att skippa den utflykten. Jag hann en sväng till Tibro efter middagen, där jag provade bl.a. blodtrycket, vilket nog var ganska hyfsat om än inte perfekt. Vilopulsen däremot ligger väldigt högt av någon anledning, vi får se om doktorn tycker det ska följas upp. Gymet fick sig en visit också, så nu är jag ledig hela helgen! Vi sitter vid var sin dator här hemma och kollar resor, men till slut så blir jag så trött och obeslutsam så det får nog anstå, åtminstone till imorgon. Har också börjat tillverka lite nya bakdukar, nu i flera färger. Ska brodera "lite skit" på dom också, så småningom. Vi får väl se om nå'n vill köpa på marknaden i Karlsborg, annars tar de inte så stor plats att lagra.
Nu ska jag äta lite tomatsoppa.......


Vår nya väggdekoration....så sant, så sant.


Stannade vid Hönsakorset för att plåta regnbågen, den var tjusig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0