Mera fint väder

Ytterligare en fin höstdag, startade med ett besök på second hand. Där hittade jag evighetsblommor som inte behöver vatten till nästa år, att utsmycka trädgården med på vissa platser där det inte fungerar med riktiga.
När jag kom till kassan för att betala fynden och hon som tog betalt, lyfte den ena blomman ur shoppingkorgen, rann det ut vatten. Ganska bra tecken på att de är naturtrogna kanske, då någon uppenbarligen vattnat just denna blomma.
En kaffestund i Hörnebo var nästa anhalt och sen hem igen för att servera fläskfilégryta till middag. Det gjordes inte vågen vid matbordet precis, då grytan innehöll både kokta morötter och blomkål. Men jag tyckte den var helt ok.
Maken skulle titta på ishockey på TV, så jag tog bilen, en plastpåse och svampkniv med till skogen för att skrämma eventuellt kvarvarande kantareller. Hittade lite i dikena vid Hönsa, räckte till två mackor, men inte blev det nå't överflöd på dom.
Haren passade på att komma på besök medan jag var i skogen, maken fick honom dock på bild.


Det hade nog varit någon där före mig, men några lingon fanns kvar


ser dom rädda ut?


...och här var det inte bara ett svart får utan en hel "hoper"


så här "mycket" var det innan stekningen


hej, jag är här nu igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0