Ny månad, ny helg och nya glasögon

Då var det helg igen och vi har startat första höstmånaden. Vilket då givetvis innebär att sommarjobbet är slut.
Bara att återgå till kategorin arbetssökande igen. Har förresten redan tjuvstartat denna verksamhet, eftersom jag senaste veckan har skickat ansökningar till sex olika tjänster redan. Frågan är nu bara: Vem som vill anställa en "gammal tant", om någon? Ja vad ska man egentligen skriva i ett personligt brev? Tror faktiskt att jag ska prova: "Gammal tant söker intressant jobb" eller något liknande,  som rubrik bara för att testa.
Det är nu inte jag som har skaffat nya glasögon, utan maken. Det var ingen större skillnad på bågarna tyckte jag, men han ser så väldigt mycket bättre ut, med de nya säger han.
Fotboll Ungern-Sverige är TV-underhållningen för fredagskvällen. Eftersom de i halvtid ligger under med 1-0, återstår det alltså att se om det med fullt facit var underhållning, eller bara bortslösad tid.
Å andra sidan, har jag inte lyckats hitta något annat intressant som man missar....
Ja det var det det, stryk! Känns lite snopet, men säga vad man vill, matchen var i alla fall ganska underhållande.


Ser Ni nå'n större skillnad?


Det var bara maken som fick, jag tog en ostfralla istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0