Oplanerad utflykt

Fick idag tag på en jourläkare i Hjo, efter tips från kompisen, tackar! Min "påse" under ögat är troligen ett knottbett som var så pass svullet (ända fram till idag) att det inte gick att se om det fanns något bett. Så jag har börjat äta min penicillinkur igen, då läkaren till 90% inte trodde det var allergireaktion på medicinen. Vi får se hur det går, men svullnaden har börjat avta en aning i alla fall. Har för övrigt flera gånger förut, så här års fått myggbett stora som tefat och när det var som värst en av gångerna, hade jag nästan ett tiotal sådana, inte mysigt.
När jag ändå var i Hjo igen, passade jag på att titta in till syster och fick lite kaffe med kolabrödskakor. Nu är dom helt slut i hennes frys, så hon får baka nya till nästa gång, för goda är dom.
Visst hittade jag till Hem & Hobby också, men mor och far besökte jag i tisdags och middagen därhemma lagade inte Inga förrän jag dök upp och "tjatade".
Det blev en sen historia vid femtiden, bestående av fläskfilé i kantarellgräddsås med potatis och grönsaker. Blir samma variant imorgon och det duger gott.
Maken har bryggt kaffe så nu blir det en kopp, men hur mycket ishockey äääär det på TV egentligen?? Visst är jag allmänt sportintresserad, men det finns gränser......
Klockan 21.00 är det i alla fall engelsk deckare: Vera, får se om jag orkat påbörja lite städning innan dess.
Det behövs!


Nu ska vi skrämma möss istället för att fånga dom, på vinden.
Ska beställa imorgon, tror Ni det fungerar? har någon provat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0