Resultat: En kasse

Idag tog solen ordentlig sovmorgon, inte förrän till elvakaffet behagade den titta fram. Sen blev det lite av varje, både regn och sol igen framåt eftermiddagen. Jag har börjat plocka lite i skrymslen och vrår, hittade både det ena och det andra. Under säng och byrå i sovrummet var det dock kraftig dominans av dammråttor, men en och annan sock (makens), fann jag också. Tro nu inte att jag har varit så redig och storstädat, nej tog bara det värsta.
Samlade sedan ihop alla pussel och spel, som numera finns i två puffar. (att det var så många....hade jag ingen aaaning om). Ställde också tillbaka alla de DVD-filmer som legat i en hög på vardagsrumsbordet, länge.
Röjde lite handdukar och lakan, som aldrig används, ur badrumsgarderoben så lite mer plats där nu. En kasse blev det med textilier, att köra iväg till second hand.
Sonen ringde precis och hade blivit påkörd av en truck på jobbet, fötterna skadade. Ville vänta och se hur det känns imorgon innan han söker vård. Så jag fick boka om morfars bilbesiktning, som han skulle fixat.
Nu är klockan redan sex och det känns som denna da'n bara försvunnit.


Blir det någon majskolv tro.....


Stubben väntar på en blomkruka, kommer till våren, annars bara min träbit kvar
som ska upp till sin kompis "björkbit" på verandan.


Inte var det mycket i postlådan heller, bara några ekollon på vägen dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0