Mäta och mätt

Första effekten av att ha lagt upp möbler på Blocket, blev en resa via Hjo på min väg till Skövde. Samtliga objekt behövde mätas, för det är väl klart att just måtten ville de som hörde av sig igår kväll veta. Inte så konstigt kanske, men "tänkte inte på det".... ville bara ha upp annonserna snabbt. Imorse fick jag även besked om att det blir ny hyresgäst till lägenheten från första maj, så det känns skönt att det inte är så väldigt mycket kvar, bara slutspurten.
Uträttade mina ärenden i staden och återvände mot hemorten. Först tog jag dock en omväg om gymet.
Hemma fanns det kålpuddingsås med potatis, ostbågar och godis. Ja, till mitt försvar kan anföras att jag faktiskt åt en apelsin också. Men helt ärligt kan jag säga att äckligt mätt och innerligt trött på mig själv som aldrig lär mig, är jag.
Härav denna minnesanteckning med versaler: MAN BLIR ONÖDIGT MÄTT OM MAN ÄTER FÖR MYCKET!!!!
....och vem ska banka in detta i mitt medvetande så det sitter, nu då? Inga kanske, men hon har väl lika kort minne som undertecknad.


Glass i stora lass, är väl det enda jag inte har gett mig på ikväll (alltid något!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0