Nu är jag trötter.....

Maken var uppe tidigt för att åka och dokumentera hantverkscupen, hela da'n. Jag gick upp strax därefter och laddade tvättmaskinen, för den ska väl också jobba om nu jag måste det.
Måste och måste.... det är väl inget pistoltvång direkt, men idag hade jag bestämt mig för först ett besök på second hand, lämna in grejer och givetvis titta efter nya, sen en kopp kaffe i Hörnebo och därefter klara av gymet.
Jadå, alltsammans är fixat och en liten kasse kom det med hem från Candelas second hand.
Väl hemma var det dags att sätta på middagen och varför inte passa på att klippa gräset medan jag väntade på den och innan jag tog dusch nummer två för dagen. Det är också gjort, men maskinen var inte särskilt snäll idag, stannade flera gånger med gräs"schoffs" i massor som fastnat under. Jobbigt att skaka loss och sen ville han inte starta igen, men jag vann efter mycket träget dragande i snöret vid säkert fyra fem gånger som han dog för att försöka slippa klippa den ynka kvarvarande biten.
Genomsvett och trött var det skönt med dusch och middag, dillkött smakar ju alltid bra men kanske var den ändå extra god idag, efter så mycket fysisk aktivitet.
Nu får det bli att titta på fysisk aktivitet resterande tid av dagen och kvällen. En kopp kaffe eller två slinker nog också ner, samt något gott därtill......
 
Lite av det som slank ner tillsammans med kaffet.
 
Ett av dagens fynd uppspikat på plats i köket......
 
...och här är resten av dom, klockan har fått sin plats bredvid TV:n och går finfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0