Stadsutflykt och ny "leksak"

Idag hade jag ärende in till sta'n och maken "hakade på", för då kunde han inhandla den kamera han sikat in sig på sedan en tid tillbaka. För att få bästa pris hade han gjort viss research på internet i förväg och medan jag avhandlade mitt, besökte han tänkbara inköpsställe.
När jag sedan återförenade mig med honom skulle vi ta oss till Media Markt, för slutgiltigt köp. För att orka med ett besök i en sååå "not interesting store", var jag tvungen att få något i magen först. Det fick bli en liten hamburgare på Max med gratiskaffe. När vi ändå var där tyckte dock maken att en något större variant var nödvändig för hans del och så blev det. Alla nöjda och glada. Kameran blev ordentligt inhandlad och återfärd mot Tibro påbörjades, för nästa anhalt. Gymet lockade (not) och det är nu avklarat för den här gången.
Tyvärr så hade maken inte tillräckligt att göra under tiden, utan dök upp "beväpnad" med min kamera för att ta kort på mig in action. Hemma blev det sen välförtjänt middag, isterband med potatis och rödbetor, samt ugnsbakat äpple&glass på verandan till efterrätt i det vackra vädret. Ja för det håller i sig även idag.
Telefonen ringde så och Arbetsförmedlingen hade "förslag" på praktikplats till mig, omgående.
Visst är väl det typiskt att så snart man planerat något i privatlivet, hör dom av sig. Annars aldrig!
Finns det ett sjätte sinne inbyggt i myndighetsutövningen, eller är det bara lagen om alltings jävlighet i största allmänhet. Vi får se hur detta utvecklar sig, men:
Dom som känner mig har väl hört den förut: "Greser s'a ente ha roli't"......
 
Bildbevis för att jag faktiskt har varit där.....
 
Det är inte så roligt som det verkar på fotot, men bättre med ett leende så är det snart gjort......
 
Makens nya "leksak" som testas flitigt efter hemkomsten.....
 
...och inte bara barn blir glada när dom "får" nå't dom önskat sig!
 
Efterrätt, den är slut nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0