Byte: Får mot gris

Vaknade till att vinden ven runt knuten samt att det både snöade och regnade, samtidigt. Jaha, två decimeter blötsnö att skotta sig igenom, för att ta sig till Tibro, eller?
Nu var det inte så farligt mycket som bestämt sig för att ligga kvar, med det som fanns var blytungt. Gick väl an för mig, som "bara" skulle sopa av bilen före avfärd mot second hand, kompisfika och (hallelujah!) gymet, som jag sparat på så det var mer än dags igen. (Attans vad fort dagarna går!)
Kom iväg i modden, bilen for lite både hit och dit, så bäst att ta det piano. Hittade på second hand några småsaker, samt kunde köpa en utegran till halva priset, inte mer än 75 riksdaler kostade den, ett verkligt fynd.
Nu hade vi ju kunnat åka till skogen och sågat ner en själva till ännu "billigare" pris, men det var värt mycket att  slippa pulsa i snön och ge en slant till välgörenhet samtidigt.
Hade sedan en sopsäck i bagaget som vi med förenade krafter, (jag och försäljaren) tryckte ner granen i och på så sätt slapp en massa skräp i bilen.
Nästa anhalt ett besök på Systemet, innan det var dags för fika hos f.d. jobbarkompis och byte av julklapp.
Hon fick små får av mig och jag fick en fin gris med kompis av henne. Kaffe med dopp var väldigt gott och vi pratade en lång stund.
Slutligen fick jag masa mig därifrån för "det efterlängtade" gymbesöket. (blev gjort iallafall)
Hemma hade maken pyntat ljusslinga på verandan och höll som bäst på med att skotta ner tung snö från det platta garagetaket, sen var han trött. Vi orkade dock äta sen middag, som Inga svängde ihop vid fyratiden.
Nu får det bli "Så mycket bättre", följt av Downtown Abbey, sen sover jag säkert gott, om jag inte somnat tidigare....
 
Kom precis lagom till Lucia-besök på Candela.
 
Så här fint hade Ingrid pyntat i sitt köksfönster....
 
...och här är mina nya vänner.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0