För mycket snö....redan

Ska väl inte gnälla direkt, då man både ser och hör på nyheterna om ställen där det är mycket värre, i vårt land.
Men jag tycker fortfarande att det räcker med ett tunt vitt täcke som dekoration, alltid.
Hade tänkt att ta mig in till Tibro för gym-besök och en del inköp, men fick alltså en väldigt "legitim"  anledning att låta bli. Brevbäraren fick pulsa i massa snö för att leverera två utrikes stora brev direkt till dörren, då de inte fick plats i postlådan. Han var inte så nöjd med väderleken han heller.
Det fick räcka med en provianteringstur till lokalbutiken och sedan lite punkt-städning i huset, medan maken bråkade med snön.
Packat har jag också gjort färdigt och nu förväntar jag mig att vädret håller sig i skinnet, så tågen går i tid under morrondagen. Kompisen och jag ska nämligen på utflykt till huvudstaden och se Ola Salo på Göta Lejon.
Så nu kommer det att bli "time out" på bloggandet fram till lördag.
Då kan det även hända att receptet till "mormors julkex"  dyker upp på bloggen.
 
Jovisst har det varit värre, men det här är illa nog just nu tycker iallafall jag.
 
Även inne är det "kaos", men bara på hyacinterna (än så länge.....)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan Gerd!

Är lite avis på din resa till Stockholm, man absolut inte missunsamm. Hoppas att ni får det riktigt trevligt ser fram emot att höra hur det var. Och hoppas att du också hinner få med receptet på kexen för dom såg smarriga ut. Och kex låter ju alltid nyttigare än kakor så då får man äta flera...*skratt* Kram

2012-12-06 @ 09:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0