Inte idag heller...

....var det roligt att städa, men nu är det gjort, igen. Maken passade på att smita idag också, denna gång ut till sin eldningstunna. Blev väl lite mindre skit i förrådet som följd, får vi hoppas.
Degen som skulle ligga i kylskåp över natt, blev omhändertagen och skuren till kakor, som fick värma sig i ugnen i sisådär tio minuter. Inte blev dom som på bilden i bakboken, men för att vara första försöket får jag vara nöjd med resultatet. Dom smakade iallafall helt ok.
Gjorde sen färdigt ytterligare ett par handvärmare, som sedan fick följa med till kompisen för test i skarpt läge och jag väntar ett utlåtande framöver.
Innan dess blev det lunch och ett besök på återvinningsstationen i Fagersanna, med en massa tidningar och kartonger att avyttra.
Dags att åka till Tibro, hämta ett stort brev på ICA, handla några småsaker, samt ta ett pass på gymet. Allt detta innan jag ansåg mig kvalificerad för en kopp kaffe hos kompisen och byte av julklappar. Vad vi fick?
Det vet vi inte förrän på julafton. Hon ville spara sitt paket och då gjorde jag det också.
Föll också för "frestelsen" att köpa en julkärve av Lions, så nu får väl kajorna kalas igen. Kommer ihåg förra årets kärve, spridd över hela gräsmattan, att ta reda på när snön smälte.
Nu ska jag tillverka köttfärsbiffar till bröderna Bus, som kommer nå'n gång imorron......

Här är morgonens "USA"-kakor.
 
Kompisen hade gjort godis, fick smaka....
 
Här är några av handvärmarna, till påseende...
 
Förberett inför morgondagens ankommande gäster.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0