Lite tight med tid och mycket att stå i...

Alla utom jag åkte imorse ut i skogen och högg en julgran, medan jag hade typ "kökstjänst" eller kanske alltiallo med allt möjligt. Hade dock viss hjälp av en manuell potatis-skalare en stund, när julgranen var bärgad.
Det var sen hög tid att göra ett besök hos mor i Hjo med hela skaran av gäster, samt hämta julklappar hos syster, handla och handla lite till.
Vi grundade med pannkakor och laxrester innan vi packade fikakorgen och drog iväg. Det blåste snålt och hade på vissa vägavsnitt drivit igen en aning, men det gick hyfsat smidigt tur och retur Hjo ändå.
Hemma skulle uppesittargodis och skinkmackor dukas till Bingolottot, medan halva styrkan klädde granen.
Inte vann vi nå't på Bingolotterna, men har en oskrapad Triss-lott i plånboken som reserv....
Återstår en del "tomtebestyr" innan jag har tid att lägga mig raklång, ute yr snöstormen och sonen ska köra tidningar om tre timmar, lyckost honom (not).
Imorron är det bara att tagga upp ytterligare, möblera om och ta emot fler gäster till lunch, fika och julklappsutdelning. Vi får hoppas att Tomten hittar hit i snöyran.....
 
"Morronpasset"
 
Granhämtning i skogen.
 
Följt av pannkaksätning....
 
...och besök hos mor med fika och julklappar.
 

Där vissa sov sig igenom hela visiten och resan.
 
Manuell potatis-skalare in action.
 
Teamwork vid granen.
 
Storebror och mormor gjorde morgondagens tårta.
 
Uppesittarkväll med förtäring.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0