oj va tidigt......

Efter att ha suttit i TV-fåtöljen i två och en halv timma, tills Rolling Stones-koncerten var slut en bit över tolvslaget, kändes det väldigt tidigt när storebror kom in till oss vid halv åtta. Ingen idé att ligga och dra sig nå'n längre stund, bara att "bita ihop" och avlägsna sig från sängen för att äta frukost.
Sen var det julkalendern för de yngre och jag förberedde middagen. Alla utom undertecknad, tog sig sedan ut i skidspåren och åkte någon timma. Hemkomna därifrån, var det hög tid för mig och dottern att lasta bilen med grejer och dra till second hand för både avlämning och inköp. Det blev en del med hem, men vi lämnade bra mycket mer istället. Skönt att bli av med "lite skit" men mycket finns fortfarande kvar, i skrymslen och vrår här hemma.
Vi hann sen med både klädaffär, ICA och Leksakslagret innan det var dags att åka hem till dukat bord. Dock fick vi vänta på "hedersgästen", laxen, som tog mer än god tid på sig i ugnen.
Smakade helt ok när den äntligen var klar för konsumtion och mätta blev vi. Barnen skulle åka mer skidor, fick dom för sig, så trädgården har nu fått skidspår kors och tvärs.
Storasyster Berg tittade in på en kopp kaffe på hemväg från Sala och sin mormor. Nu har lillebror Berg anlänt med chokladask till hela familjen, från en gemensam bekant och en förvägsjulklapp till sina föräldrar.
Nya bärbara telefoner som förhoppningsvis funkar som dom ska, inte laddar ur så fort man svarar.
Är ganska mör ska erkännas, sätter jag mig vid dumburken nu, blir det garanterat tupplur.
Återstår att se vad jag väljer.....
 
Några julklappar var tvunget att öppna i förväg, för dagens aktiviteter.
 
Lillebror har drattat på ända.....
 
precis som storebror.
 
Upplyst skidspår i trädgården, inte alla som har.
 
Storasyster inne på en snabbfika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0