Födelse- och kalas

Hade för säkerhets skull satt mobilen på väckning till klockan nio, men vi vaknade "självmant" nästan en timme tidigare. Det var lite stelt att ta sig ur en ovan säng, men rättade dock till sig ganska omgående.
Första kalaset för dagen var frukost, bra med flingor, frukt och tillbehör, samt äggröra, prinskorvar och bacon m.m. Helt ok utbud att välja på. Vi åt mer än vanligt till frukost ("det var ju gratis!") och allt smakade bra. Synd bara att jag aldrig är lika hungrig och sugen på morgonen, som jag är kvällstid.
I jättefint vårväder startade vi vår hemresa, som skulle innefatta ytterligare ett födelsedagsstopp, denna gång i Hörnebo hos den andra bonusdottern, som har den goda smaken att fylla år just den 26 februari, också.
Inte nog med detta, just nu kom ett SMS om "en annan liten prinsessas" ankomst. Min kompis hade blivit mormor,-igen! Grattis!
Nu börjar det bli dags för en kopp och att kolla in TV-utbudet för kvällen....
Kaka till kaffet kanske,......eller glass!!


Delar av makens frukosttallrik


"Hörnebo-blomma" fick jag med mig hem.


...och på den spegelblanka isen åkte någon långfärdsskridskor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0