Jourcentralen

Fick idag den stora äran att besöka jourcentralen i Skövde igen. Denna gång med betydligt fler och kraftigare svullnader, på många leder. Resultat: Cortison utskrivet och uppmaning att kontakta min vårdcentral för ordentlig utredning och provtagningar. Sen åt vi middag på servicehuset, söndagsstek till makens (inte-)förtjusning. Nåja, det smakade inte så mycket, men själva maträtten som sådan, brukar vara god. Tycker jag i vanliga fall.
Så har då också handbolls-EM startat, kul, men surt att Sverige inte klarade av att vinna mot "bonkargänget" från Makedonien. Det blev bara oavgjort.
Brittisk deckare på sjuan: Vera, har jag också sett ikväll. Svullnaderna har gått ner betydligt, men ömheten finns fortfarande kvar om än något mindre. Däremot har jag fått massor av knallröda nässelutslag, överallt och de kliar ju så förfärligt. Vi får höra vad vårdcentralen har att säga om denna utveckling av förloppet. Ska försöka sova lite på saken nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0