Känns bekant på nå't vis...

Så var det då söndag igen och precis som förra veckan, allt färdigpackat för att bäras ut till bilen för utflykt till Hertig Johans torg. Men precis som förra söndagen, vräkte regnet ner.
Nu var det sagt i väderprognosen att det skulle ge med sig till mitt på da'n, men inte då. Strax efter två slutade det skvala i Fagersanna, något tidigare enligt uppgift i Skövde, men då hade ju nästan hela dagen gått. Blött, söligt och bara åka till sta'n för att vända, packa ur, i, upp och ner, kändes inte seriöst.
Surt i dubbel bemärkelse, men det är fortfarande tre söndagar kvar på månaden. så bara att sikta på nästa alltså.
Då planerna går i stöpet, får man hitta på annat. Det blev en tröstdrink i glashuset till de sista regndropparna och sen diskade jag köksfläkten.
Inte för att det senare är speciellt roligt, men nödvändigt och varför inte ta det också, när det ändå kändes "pesttråkigt". Då behöver jag ju inte förstöra en annan dag med detta.
Maken kom med sitt tåg och har nog sen nå'n timma landat i huvudstaden, hoppas han inte går vilse utan mig. (haha!)
Kanske ska börja iordningsställa loppisen i glashuset inför nästa lördag. Många fler prylar har jag hittat sen förra gången.......vart kommer allt ifrån??
 
Syns lite dåligt i regndiset, men både änder och måsar verkade samsas vid sjön imorse.
 
Glass-drinken, på trädgårdens dagsmogna smultron och jordgubbar, som tröst....
 
och vem kan inte behöva det, när utsikten är sån här. I baljan är det råge med vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0