Slöjdmässa i Hjo

Hade lite svårt att motivera mig för att kliva upp idag. Men kom så småningom igång i alla fall och bestämde mig för att efter lunchen, åka ett varv till Hjo iallafall.
Först var det dock dags att ställa ut "matskålen" till fru And, som kom med en högljudd uppmaning därom. Hon  tömde den snabbt och effektivt, tog sedan sats och med ett "tvack, tvack" flög hon åter till sjön.
Jag behövde även besöka mor, vilket för parkeringsmöjligheter är helt idealiskt. Det är nämligen alltid en kaotisk situation på den fronten i samband med slöjdmässan.
Nu blev det inte någon lång stund över för hantverket, men ett lagom varv bland slöjdarna i Stadsparken räckte gott idag och kanske att jag såg en tredjedel ändå.
Det var ju förvarnat om regn hela lördagen, men det har uteblivit och kvavt och kvalmigt har det varit, så kanske åska på gång. Sen verkar det som om regnet kommer till natten och en bra bit in på söndagsförmiddagen.
Vi får alltså vänta och se ytterligare en gång om det blir någon torghandel med tröjor för mig i Skövde imorron.
Bättre tur denna söndag kanske. Maken åker på tågutflykt till Stockholm för hedersuppdrag, barnomsorgsmorfar till barnbarnen när dagis är sommarstängt.
 
Bra organiserat, allt på ett ställe, bara att "häva i sig".......
 
går ju smidigt det här, lite torrt kanske, men vattnet hoppar jag över.......finns ju i sjön.
 
Så tar vi den sista biten, sådärja dags att dra.
 
Julgran i ordets rätta bemärkelse, fullständigt "nerlusad" med tomtar.....
 
och sen hittade jag en skog, med "järnekar" månne. Materialet var i alla fall järntråd......
 
och här konstnären själv i aktion (hemsida: www.matildabengtsson.se)
 
Smidig parkeringsplats, eller hur?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0