Förberedelser

Har idag inhandlat en del dricka i specialaffär. Mötte en bekant på vägen därifrån, som naturligtvis ställde frågan: "Ska du ha fest eller?" Jorå, så var det ju och alla har nu sagt att de kan komma, så det hoppas vi på, precis som att vädret ska hålla sig i skinnet imorron kväll.
Lite annan mat stod också på listan så det är avklarat, ska bara ta en vända imorgon för komplettering, samt titta till second hand innan de stänger för semester.
Städning, potatisskalning och annan "gegga" har "förberetts" under eftermiddagen. Maken fick order från arbetsledningen att klippa gräset, så det är gjort, även nere i slänten. Men sen var han "allt bra trötter" och behövde ett bad.
En flygande inspektion fick vi så nu ikväll. Fru And kom på visit nummer två för dagen. Inga bäbisar med den här gången heller, men hungrig var hon. Jag satte mig på trappsteget vid altandörren med en påse bröd och hon var väldigt ivrig, nafsade mot den tomma handen om det inte fanns brödbitar där, tillräckligt snabbt.
Lite friidrott, med bl.a. svensk guldmedalj på 400 m för damer har jag tittat på och påbörjat stickning av ett bomullslinne. (som jag absolut tyckte jag var i behov av, vi får se hur det blir....)
.....och stora spindlar väver nät utanför mitt fönster, igår bara en, men ikväll är dom två stycken, nej fyra! varav två som slåss. Hoppas de "utrotar" varandra.
 
På väg neröver på den egenhändigt gjorda serpentinvägen.
 
Ända nere vid "krondiket", nu är det bara att "meja ner" växtligheten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0