Mycke' papper samlar sig......

Medan maken skruvade på trappen, började jag med det superroliga arbetet att röja papper.
Det vill till att ta vara på den lilla "makabra" energin, som ibland kan infinna sig för dylika göromål.
Köpte igår på second hand en sorterare, (ingen mänsklig sådan) utan en mini-hurts i plåt och plast. Har såna förut så jag vet att de är bra, om man bara fyller dom på rätt sätt.
Mest hela dagen brukar gå åt , när man väl kommit igång. Tyvärr är ju denna typ av arbete oändligt, men allt som är gjort är i alla fall gjort, om man så säger. Ett litet tag efteråt kan man njuta av att det ser riktigt prydligt ut.
Inte bara "min egen skit" fanns/finns att sortera, utan mängder fortfarande att gå igenom efter far.
Bara att fokusera på den roliga biten av arbetet, man kanske finner nå't kul och oväntat.
Vi hann sitta ute och äta vår lunch på verandan, innan vädret bestämde sig för att bli opålitligt och rätt som det var kom det en skur, men däremellan sken/skiner solen.
Stamgästerna har varit här två gånger idag och krävt "sitt dagliga bröd". Den ena gången de anlände pratade jag i telefonen och då ingen visade sig direkt, slamrade dom med vattenskålen och chattrade högljutt.
Har även tittat på fotboll Danmark-Portugal och det var som väntat, både underhållande och spännande.
Ska även se nästa drabbning, Tyskland-Holland och hoppas här att holländarna spelar boll, för det vet jag att dom kan. Tyskarna, (tycker jag) är effektiva och skickliga, men en aning tråkiga tyvärr.
Gissa vilka jag håller på här??


Pilfinkarna leker kurragömma bland ärtplantorna i kökslandet, "tog dom på bar gärning".


Visst fick dom lite idag igen......


Tro mig! nu är det riktigt prydligt (avstod ifrån att ta en före-bild)


Avslutningsvis, en "just-nu" bild 21.03

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0