Ny version

Då var det lördag igen, inte bra med helgdag mitt i veckan för då vet man nästan inte vad det är för dag till slut.
Men ganska snart när man vaknar klarnar det (än så länge) och man är på banan, hyfsat snabbt.
Fick min gröt och strax var jag sen klar att titta till second hand, Gäredagens jippo och chansa på en gratisfika i Hörnebo. Nåja, gratis och gratis det ska väl tilläggas att jag betalar med lördagsgodis till "små"grabbarna.
Mycket folk var i omlopp vid Gäreinfarten och Mariestadsvägen, var avstängd för lådbilsrally och annan underhållning. Parkerade bilen och tog sen några kort på aktiviteterna innan jag besökte second hand.
Där hittade jag idag två morfarsgjorda, signerade ljusstakar och lite annat småplock.
Fortsatte till Hörnebo, på vinst och förlust, eftersom det var SM i motocross på Tibrobanan och stor risk för att hela familjen var där och arbetade ideellt. Hade tur bara en av dom var där, så det blev kaffe idag.
Handlade sen lite mat och styrde hemåt därefter. Igår kväll hade maken med hem material till gällande version av trappan i "projekt Slänten".
När jag kom hem idag hade han funderat lite till och nu har vi en ännu nyare version att arbeta efter. Den kräver dock ytterligare material för utförande. Men det blir nog bra när det blir färdigt, bara vi (båda två) stänger av det kreativa tänkandet ett tag och utför istället. Tror nog att vi har slutversionen nu men, men........ man ska aldrig säga aldrig.
Vad det gäller egenodlade gurkor, kan jag dock konstatera att satta plantor, just aldrig kommer att nå ens halvvuxen ålder. Det blir att inhandla gurka i affär på vanligt vis även fortsättningsvis.
Men gör väl ett nytt försök nå'n gång.
Nu står hoppet till egna tomater istället, vi får väl se hur det går.......


Ovanlig scen


"Raggarbilar" till beskådande


Lådbils-race i full gång, kördes i heat.


Rockin' boys (and girl) in action m. "groupies" framför scen, precis som det ska vara.


Det kommer mera....som synes, på 50-tals- tema.


På hemvägen, passerar man motorbanan, just nu med motocross-SM i dagarna två.


I kökslandet är fortfarande växtligheten vid liv (förutom dillen kanske, som ser tveksam ut)


Ytterligare en trappversion blir förklarad, visad och får godkänt.....


.....lika hungrig som vanligt, men herr And är mera svårflirtad.


....och här blommar mina lingon minsann, kul tycker jag att de trivs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0