Sill, potatis, And nubbe....

Vaknade ganska tidigt, (för att vara mig) redan före sju. Sansade mig dock fram till runt åtta, innan jag klev upp.
Efter en skål gröt kände jag mig redo att möta gräsmattan, tillsammans med gräsklipparen blev det en halvtimmas "morronpromenad" hemmave', allt medan maken sov vidare.
En kopp kaffe med rostat bröd i glashuset fick jag som belöning, av Inga och då hade äkta hälften beslutat att det var dags att lämna sänghalmen också. Han var dock inte så morsk, eftersom "min" förkylning hade hittat även honom under natten.
Med andra ord blev det inget "små grodorna" runt stången i år (heller!). Men lite bättre samvete, då giltigt förfall förelåg för att slippa dansen. Det ska villigt erkännas att framförallt jag, verkligen hatar att delta i dylika tillställningar, men titta på kan gå an.
Istället har vi roat oss på tu man hand, hostande och snörvlande ikapp, till midsommarsillen med tillbehör, för dom är obligatoriskt att intaga denna afton. Nåja helt ensamma var vi dock inte, eftersom fru And kom lagom till lunch.
Förutom bröd äter hon även potatis och potatisskal, men inte ost. Nubben blev hon inte bjuden på.
Men kastade vi inte brödbitar tillräckligt snabbt, kom hon in i glashuset och hämtade dom direkt ur handen på maken. "Tricket" som hon lärde sig av mig igår! Hon är framåt minsann.
Jordgubbar åt vi ju igår, så sket i att handla idag, men det funkar ändå. Kanske ska ta en extra nubbe för hostan istället......GLAD MIDSOMMAR!
 
Tänk om Inga kunde ha skalat potatisen åtminstone.......
 
men här är "hela härligheten" uppdukad i alla fall!
 
Va, har ni infört självservering?...men ge hit då nå'n gång......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0