Solrosor & Reseguiden.se

Fortfarande halvsnorig, hostig och trött, har åkt på nå'n "luftvägsskit", dock ingen feber idag.
Kollade mina mail imorse och hade fått ett från reseguiden.se om att de hade publicerat min reseguide "Turista hemmave'." Den är nu med ibland totalt 23 bidrag som tävlar om 10.000 kronor och den som får flest gilla-markeringar på Facebook av dom, får 2000 kronor.
Så den som läser det här och inte har nå't annat för sig, kan ju gå in och ta del av mina Skaraborgstips!
 
Här är länken: http://www.reseguiden.se/reseguider/turista-hemmave-5791
 
Fru And har varit här och provianterat och jag har varit nere vid järnvägsspåret och "snott" lupinfrö av alla färger, för att pilla ner i Slänten. Vi får se till nästa år om det lyckas.
Solrosorna som jag drivit upp är nu också utplanterade vid den färdigspikade nederdelen av verandan. Maken har roat sig med detta på sin lediga dag.
Helt slut blev jag av att sätta sju plantor, så återställd är jag väl knappast ännu.
 
Vad är nu detta??
 
Inget ätbart här heller?
 
Så här ser den ut.....
 
Solrosplantor vid "plank"!......
 
.....och i en annan del av trädgården, pioner i full blom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0