Ko...misk sysselsättning eller beroende?

Man skulle ju kunna tro att jag borde vara nöjd på shopping ett bra tag framöver, men då jag hade annat ärende till sta'n idag, kom jag plötsligt på: Om man skulle titta in på Dollarstore och Rydéns outlet.
Stannade därför till hos dom på hemvägen och hittade bl.a. en fasadflagga som inte ser förvuxen ut på vårt hus.
Så nu blir det en ny, utan fransar och med rätt blå färg.
På outleten köpte jag två linnen i avvikande färger mot vad jag normalt handlar. Ett vitt och ett rosa!, har inte haft något rosa sen de få plagg jag ägde som tonåring. En rosa skjorta inköpt för min första lön som jordgubbsplockare och en babydoll-klänning som mamma sytt.
Är det en ny trend som startade idag eller var det bara en enstaka impulshandling? Framtiden får utvisa detta.
Hemma väntade herr och fru And på mat, så det var bara att hitta på något, innan jag kunde värma matlådan till mig själv.
Sen ringde maken och undrade om jag skulle baka kakor till hans jobb imorron. Det hade ju jag glömt av och en banankaka, som åkte in i ugnen imorse, räcker inte. Bara att hämta rabarber och sätta igång.....
Nu står dom klara i köket och jag håller nog på att bli förkyld, "som lite extra grädde på moset".
Vi får se hur det utvecklar sig, nu är det fotboll som gäller.


Ja, vad vill du?


"Brevbärarkakor"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0