Bilen som också "tog ledigt"

Maken hade ytterligare en ledig dag, denna vecka. Det skulle han fira med ett tandläkarbesök hyfsat tidigt på morgonen. Strax efter han hade åkt, ringde telefonen. Vem har den dåliga smaken att ringa så här dags tänkte jag surt, när jag masade mig upp för att svara. Det var maken i andra ändan som meddelade att bilen också ville vara ledig i det fina vädret. Efter att ha hostat till i Hönsa-korset, minskade den farten sakta men säkert, för att helt stanna på en parkeringsficka strax innan Gärekorset.
Min akutuppgift var att fixa meddelande till den "stackars" tandläkaren som stod och väntade förgäves på sin patient. Maken fick en promenad till bilverkstaden, en knapp kilometer därifrån och eftersom bilen är en automat, fick det anlitas bärgning. Bara för mig att göra sig iordning, för färd till centralorten och hämta föraren. Vi passade då på att göra torghandeln, modell minitour. Vilket i själva verket betydde, passera på väg till caféet för en "tröstfika". På väg tillbaka köpte jag några påskliljor att dekorera trädgården med, vilka maken tyckte var dyra. Däremot fanns det buketter med rosor, till halva påskliljepriset, som han ansåg vara så överkomligt att: "Han kunde tänka sig köpa en bunt till sin fru". Han grävde i fickan, hittade lagom mängd slantar och slog till.
Hem och plantera samt laga middag (idag chili con carne) sen strax dags att packa bilen med loppisgrejer och köra till Tibroparken, inför "eventet" imorron. Bilverkstaden ringde också och sa att patienten nu var frisk, det var en trasig bensinpump som var boven. SAABen är hemma igen och det mesta är på plats till loppisen.
Vi ses klockan 10-15 i Tibroparken, -eller hur??


Den trötta bilen får skjuts.....


....och hjälp med att ta sig till verkstaden.


Maken "trixar" med telefonen, ska visa ovanstående bilder för sin fru.


.....och det kommer mera till imorgon. Gott om slipsar finns det!!


Dom fick plats på köksbordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0