Mycket prylar finns det.....

Det var lika bra att ta en vända till lägenheten igen, kände jag i förmiddags. Skulle också gå in på Hem & Hobby för att se om ett visst specifikt tyg fanns kvar, plus ärende till Turistbyrån. Hade turen att hitta det tyg jag sökte. Nu får vi hoppas att Inga syr nya snygga köksgardiner av det, som matchar mormors nytillkomna trasmattor på golvet. "Retar" mig på att dessa inte riktigt passar ihop med de "gamla" gardinerna.
Blev en del plockande i lägenheten och tre nya kartonger att köra till mor för sortering står klara i hallen. Hann och orkade inte "kånka" ner dessa för vidare transport idag. Ett personligt besök på Turistbyrån för att fråga om utannonserade jobb i sommar och proviant på Netto, blev det före återresa till Tibro. Där gjorde jag och dokumentförstöraren på Posten, ett tappert försök att strimla gamla papper. Men i den mängd som de förekommer, fick vi ge upp. Det var alldeles för tidskrävande för mig och fysiskt utmattande för den stackars maskinen. Det får bli en brasa i tunnan nere i slänten istället. En kasse modell större, (fullproppad med diverse) följde med hem för finsortering. Det tar tid sånt här.......


Alternativ frukost, istället för havregrynsgröt.


......och vad hittar vi väl här??


Isen börjar "krackelera" tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0