Nya gardiner

Grötfrukost på sängen, sen satte jag saxen i tyget jag inhandlade i fredags. Sydde gardiner, paradhandduk och några smådukar. Tiden går ganska fort när man pysslar med sådant och vips var det dags att fixa middag.
Maken ägnade sin förmiddag åt att göra en blogg till idrottsföreningen, vilken han kallade FIFbloggen. (Orginellt, eller hur!)
Efter uppäten mat vaknade motionssamvetet, allra helst när termometern visade +12 grader. Solen var dock en aning svårflörtad och lyste mestadels med sin frånvaro. Sen var det inte så väldigt varmt som man kunnat tro, men blåste gjorde det inte, vilket var skönt. Det blev bara en kort promenad, som maken tvingades göra mig sällskap på, men bättre det än ingen alls.
Två jobb har jag skickat iväg ansökan till och skissar på personligt brev till ett tredje.
Lite engelsk fotboll hann jag se till kaffet och ytterligare en tröja blev klar nu ikväll, till Foyle's war.
Dags att prova sängen ett par timmar igen kanske......


Till middag, på begäran: Spenat special


Lite tidigt att bada, - om man inte är and vill säga.


Nya gardiner på plats i solnedgången.....


....som var extra färggrann idag.


Till sist: Tröjan i egen hög person

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0