Blodtryck och nya tofflor

Rubriken låter nästan som en "buskis-föreställning", men riktigt så roligt har det inte varit, eller vid närmare eftertanke, kanske i alla fall. Tycker nämligen att den kategorin teater är lite väl töntig i längden, lite smårolig på sin höjd, men inte mer. Det är min alldeles personliga åsikt och andra får gärna tycka tvärtemot.....
Nåväl åter till klämdagen, vilken innehöll lunchbesök av bonusdotter från Hörnebo. Hon skickade ett meddelande på Facebook igår och bjöd in sig till lunch, efter att hon var färdigklippt (hos samma frisörska som jag anlitar).
Kaffe på maten tog vi i glashuset, i det vackra vädret. Men klockan går alltid lite extra fort när man har trevligt och vips var det dags för mig att dra iväg och kolla trycket. Det fick godkänt även denna gång, men ligger stadigt som gränsfall, så det blir att fortsätta kolla framöver. Blev sen en runda i Tibro centrum, med besök hos ICA, Sko-Rolf, Family House och grönsaksaffären. Handlade på samtliga ställen och passade samtidigt på att slinka in till maken, för en gratis kopp kaffe på den forna arbetsplatsen. Ja, det känns faktiskt som om det var på "forntiden" jag jobbade där, men det har ännu inte gått ens tio år sen detta begav sig.
Dukade en kall "tallriks-buffé" i glashuset, lagom tills maken kom hem. Satt och njöt av kvällssolen en bra stund, maken valde sin dator ganska omgående medan jag så småningom gick in till Let's dance......
Väl där passade jag på att ta en jätteapelsin till efterrätt (från Spanien) och den var myyycket god.
PS. Det var rabatt i sko-affären och dom hade ett par tofflor som föll i mig i smaken, både i design och passform. Billigt blev det nu inte ändå, men inte fullt så dyrt kan vi väl säga.....


Lunchmeny


Kvällsbuffé


Toffel-fynd


.....och se solen sig sakta sänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0