Det var ett tag sen....

....jag var på second hand-affären nu, men idag har jag varit där. Det är lite bra att ibland göra ett uppehåll i besöken, för då finns det förhoppningsvis en massa nya prylar att upptäcka. (..och köpa) Så denna gång blev det en del småprylar, förutom att jag å sonens vägnar, lämnade av en kasse prydnadssaker. Jodå, jag hade gått igenom dom innan. Sprang på en spegel som jag förmodade skulle falla dottern i smaken, men "vågade" inte köpa den, utan tog ett foto som sedemera distribuerades via Facebook och fick godkänt. Bara att hoppas den finns kvar på tisdag.
Träffade också några bekanta och pratade en stund. Fortsatte sedan till gymet för en "härtill är jag nödd och tvungen-runda" och som vanligt, känns det väldigt bra när det är avklarat.
Hemma gick maken runt med en tumstock, inspekterade och funderade på nästa drag i "projekt slänt".
Jag lagade middag och planterade lavendelplantorna, som jag fick se vid trappan. Dom hade jag precis glömt bort.
Rensade ur lite porslin och fyllde på loppisen i glashuset, där jag i skydd för blåsten också kunde avnjuta en kopp.
För skojs skull har jag broderat en ny gardin till lilla toaletten, som ikväll blev uppsatt.
SM-finalerna i handboll, först dam och sen herr, var dock två sömnpiller. Ingen vidare handboll och Sävehof var överlägsna i båda tillställningarna.
Sverige-Italien i ishockey är inte heller särskilt upphetsande......


Det blommar många fina träd i omgivnigen just nu, här är ett exempel.


Middag: potatis-terriner och fläskfilé med tillbehör. (så nu har vi smakat på det!)


Min "nya" fina sten, hittad av grävskopan.


Solen "gäspar lite" vi halv nio, men har nu gått till kojs.


...till slut ett försök att rita magnolior och man har inte roligare än man gör sig-projekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0