Gris- eller kycklingrester?

Ja roligare än så har det inte varit idag. Maken färdigjobbad för den här veckan, hemma och frustrerad över väderleken. Det gick ju inte att göra färdigt inoljningen av kvarvarande trädäck, trots att han handlat mer olja.
Höjdpunkten på da'n var väl valet av rester till lunchen. Utgången var dock tämligen given, då han inte gillar gris tillagad på det sätt som erbjöds (revbensspjäll med katrinplommon och äppelmos).
Men inte var jag ledsen över det, då jag föredrar detta av de två alternativen.
....och ute strilade regnet fortfarande.
Passade på att beställa nya visitkort med eget foto i designen och lite andra prylar, GRATIS från Vistaprint. Visst kommer det till lite i frakt och alltid några småsaker, men det är fortfarande billigt, nästan gratis!.
Ser fram emot alldeles egna vykort, bland annat.
För övrigt har jag äntligen fått iväg den färdiga bouppteckningen, bara att hålla tummarna för att den duger.
Har kollat prognosen över morgondagen och den utlovar fortsatt regn, första halvan av da'n. Inte så bra, med tanke på att grävskopan med förare kommer imorron för att fixa till vår vilda del av tomten. Inga stora ingrepp, bara ta bort rötter, jämna ut och göra mera lätthanterlig. Vi får se hur detta går.
Maken får agera arbetsledare åt ekipaget, då jag ämnar besöka torghandeln och gymet.
Det vore "nice" med uppehållsväder, men vi kan bara hoppas och se........


..."Aftonbladet eller Expressen", valet är ju givet! (för mig i alla fall!)


Kan inte låta bliiiii........(men nötter äääär ju nyttigt)


Det var "bättre förr", för precis ett år sedan såg det ut så här denna kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0