Banankaka och and-café

Måndag igen och avfärd mot Södra Ryd, idag i Mölltorpsbil, denna gång i "vanlig" bil med tak. Under dagen blev vädret sämre och det började blåsa. Ja så perfekt väder som vi haft över helgen, kunde man ju aldrig tro skulle vara någon längre period. Synd men sant, passade i alla fall på att njuta både lördag och söndag. Vi har definitivt den idealiska platsen för detta, verandan mot sjön. (av mig kallad, "Top of the world")
Fick några smärre datatips av kurskamrater under dagen som jag direkt testade, så lärde mig i alla fall något nytt idag. Sen hade jag en banankaka med till tiokaffet och fick omgående dela med mig av receptet. Eftersom den bakades sent igår kväll, fanns det kvar i "den manuella hårddisken", bara att skriva ut och kopiera.
Strax var det dags att återvända hem igen, dagarna går ändå ganska fort, så det hinner knappast bli långtråkigt.
Efter en stund hemma vid datorn, hörde jag ett ljud, så jag gick till köket och tittade ut på altanen. Där stod herr och fru And vid altankanten och tittade på mig. Bara att ta fram lite gammalt bröd och servera med andra ord, denna gång i vatten, eftersom det var hård pain riche sen i lördags. Bra att jag inte hunnit slänga den alltså.
De lät sig väl smaka, mest var det dock frun som glufsade i sig. Det såg ut som om herrn höll utskik efter potenciella faror, exempelvis undertecknad med kameran i högsta hugg.
Nöjda gav de sig sen iväg, för att en timme senare komma för påtår. Givetvis ingick detta i servicen, så jag fyllde lydigt på skålen.
Tänkte låtit latmasken vinna och slängt jästpaketet med sista datum den 28:e, men så vaknade den aktivare sidan till en kort stund och lurade mig att sätta deg. Den jäser som bäst just nu och visst är det gott med nybakade brödkakor. Det tar ju strängt taget inte speciellt lång tid att baka bara 4 stycken.
Ser fram emot ljummet bröd till kvällskaffet......


Nååå, har du nå't idag eller?


Varsågoda, det är serverat!


Smakade ju inte så illa, vi tar lite mer senare när detta har sjunkit undan, see you!


hi there, we are back for seconds!


ok, alla nöjda? då tar jag resten.


Tack för maten, bye!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0