"Oväntat besök"

Mobil-alarmet varslade vid sju, om en ny arbetsvecka, så bara att gilla läget. När man väl tagit sig ur sängen och kommit en bit i morronrutinerna, går det dock faktiskt bra. Det är bara de där första stegen ur sängen, som är en aning motiga.
Idag har vi haft "halv städdag", med dammsugning av vissa hyllsektioner och även startat total genomgång av alla andra hyllplan också. Vi har kommit en liten bit på väg och så ska det fortsätta de närmaste dagarna/veckorna, tills hela affären fått en "duvning".
Denna vecka är det rotsaks-vecka och jag passade på att köpa kålrot, samt en god grynkorv. Det kommer att bli min middag imorron, men jag har allt smakat lite nu ikväll. Ser därför fram emot den måltiden under morrondagen.
Lika bra att passa på, för maken delar inte denna åsikt, det vet jag. Så imorron kväll är den rätten slut, lagom tills han kommer hem. Ska förresten agera taxi och hämta vid tåget i Skövde.
Har ikväll tittat på fotbollsgalan, medan morfar och storebror var på "Hovet" i Stockholm och hejade på bortalaget.
Får hoppas att dom "överlevde", då VIK hockey avgick med seger efter förlängning. Jag spelade in matchen förresten, så kan dom titta på den ihop, en gång till när stockholmarna kommer till "landet", men det lär väl inte bli förrän framåt jul antar jag.
På väg hem från jobbet "pep" det i fickan och ett sms meddelade att om jag var hemma och ville ha besök, kunde jag få det vid halv fem. Självklart ville jag ha det, även om det endast fanns hårt bröd att bjuda på.
.....och Gevalia förstås. Det blev några timmar bortpratade, tiden går fort när man har trevligt.
Nu börjar det dra ihop sig till "Natti, natti......."
 
Morgondagens "ensam"-kalas.......

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0