Populär restaurang

Idag kunde vi konstatera att vår nyöppnade restaurang i plommonträdet, börjar locka till sig det finare folket i fågelvärlden. Iallafall hade vi en gäst som vi inte sett där förut, en stor hackspett. Om han tillhör aristokratin inom fågelvärlden kan väl kanske diskuteras, men betydligt mer ovanlig att se, än gråsparvar och talgoxar är han iallafall och tre gånger så stor....
Har ju förut inte haft nå'n åtgång på talgbollar, men det verkade vara favoritfödan för denna gäst. Han satt där fastnaglad och smorde kråset en lång stund, så vi kunde fotografera honom ordentligt.
Framvid lunchtid kom jag så iväg på min färd mot Hjo och besök hos mor, samt naturligtvis den obligatoriska påhälsningen hos Hem&Hobby.
.....och inte gick jag tomhänt därifrån inte. Bland annat blev det en ny vaxduk till köksbordet med klar och vacker svart färg. Man skulle ju kunna tycka att det behövdes en gladare färg att lysa upp novembermörkret med, men det går ju att ställa nå't vackert ovanpå istället.
Till exempel matrester att intaga till middag, vid hemkomsten. Har sedan skickat in ett recept till en tävling på ICA Buffé, på uppmaning av sonen. Bara att vänta och se hur det går, matcheckar är vinsten.
Hockeyallsvenskan ockuperar TV:n så det blir ingen engelsk fotboll idag, men vi ska göra om vårt abonnemang så vi kan se båda samtidigt i var sin apparat så småningom. Vilket innebär att jag inte alltid behöver somna till mina favoritprogram i sovrummet, då det råkar vara hockey. (vilket jag nog tycker att det är onödigt ofta)
Då kan maken få känna på den varianten istället.....
 
Här är han, vår prominente gäst.
 
....och här en av de vanliga, ätande "överskottsfett" från helgskinkan (som snart är slut för övrigt)
 
Repris, men idag på svart underlag.
 
....och det här är min utsikt just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0