Blåsigt, trerätters, shopping, p-vakt ....och fotboll!

Bäst att passa på, ensam hemma med datorn en stund.
Eftersom jag satt till halv tre inatt och bloggade, blev det sovmorron i kvadrat. Då passade maken på att "kapa" maskinen, för att skriva sin fotbolls-blogg. Det hade ju jag inga problem med utan sussade vidare, långt fram på dan. Ja vilket slö-liv vi har lagt oss till med, men blir snart ändring på detta (för min del iallafall) om några dagar.
På tisdag landar vi i verkligheten igen och då dags att ta sig an nya utmaningar.
Väl uppe ur bingen, blev det att "komma ikapp dagen", med en snabbfrukost/tolvkaffe på balkongen. Trots att det är blåsigt, mulet och lite lägre temperatur (18´C) är det ändå angenämt att vistas ute.
Deklarerade sen att det inte fanns något ätbart i middagsväg här hemma, (Håller på att äta ur förråden inför hemresan.) så det var bara att ta sig ut på stan för att hitta lämpligt utskänkningsställe.
Vi hamnade nere vid havet (surprise, surprise) på en italiensk restaurang och valde dagens trerätters-meny.
Därefter var klockan en bra bit över fyra och maken började bli nervös för att inte hinna till match-start (17.00)
Han fick därför omgående "veckopeng och ledigt" för att promenera till sportområdet, efter det att jag konfiskerat bilnycklarna.
Jag hittade sedan en enda butik med mestadels kläder, som var öppen därnere på strandpromenaden. Gick alldeles utmärkt att handla i den kan jag meddela. 25 euro fattigare. Men en kjol till mig och ett par shorts till maken istället, tyckte jag var en bra deal. Vi får se om dom duger, när han kommer hem.
Strosade sen tillbaka till bilen och möttes av en "p-vakt" exklusivt för vår bil.
När vi ställde bilen där, kom det en katt och "pratade" med oss och samma katt hade tagit tillfället i akt att använda vår motorhuv som värmedyna för sin eftermiddagslur. Han flyttade dock motvilligt på sig, när han insåg att "sängen" skulle åka.....
 
Här är han, katten som pratade med oss, när vi parkerade bilen.
 
...och vad tänker han på: "Den ölen var allt bra god"....eller?
 
Förrätt: Pasta boulognese till mig och mixto salad till maken.
 
Huvudrätt: Båda valde panerad kycklingfilé.
 
Efterrätt: Cheesecake
 
Spännande: Köpte jag rätt färg och kommer dom att passa??
 
Den här affären hade varit kul att ta en titt i, men stängd både idag och imorron, så det blir inget med det!
 
Strandpromenaden i klart, men en aning blåsigt väder, sikt ända bort till Calpe-klippan.
 
Vågbrytarna "fick jobba" lite, men inte så mycket som storm-fredagen vår första vecka.
 
En hel del änder finns det här också. (inte bara i Fagersanna)
 
.....och här är han igen....p-vakten!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0